Sluta ta andras saker!

Jag är verkligen trött på min skola, man får varken ha skor eller ytterkläder inomhus. Vi har kapprum och där är det meningen att man ska låsa fast sina jackor i "vajrar". Denna regel har funnits i de tre åren jag har gått här och mitt första år, då hade någon klippt upp låsen och snott några jackor, bl.a. min. Detta fick vi ingen ersättning för, utan vi fick tillbaka via försäkringen, där de först drar av självrisken. Efter det trodde man ju att man skulle få ta med sig jackorna in, men nej, då stod lärarna och vaktade oss när vi skulle gå in. Allt fler bryter mot skolreglerna och går in med både jackor och skor, för vem vill bli av med sina saker? Fick just ett mail där en tjej i skolan hade blivit bestulen på sitt kontokort, efter att hon hade glömt sin väska i skolan. Tänk om alla var så snälla och lämnade in det istället för att ta sakerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0